Sari la conținut
Prima pagină » Politică livrare si retur

Politică livrare si retur

LIVRARE PRODUSE

Toate comenzile plasate pe site www.evcheck.ro sunt confirmate telefonic. Nicio comanda nu intra in procesare fara a fi confirmata anterior de catre client. Comenzile plasate dupa ora 15:00 intra in procesare a doua zi lucratoare.

Termenul de livrare pentru produsele care sunt în stoc și sunt livrate prin curier sunt intre 24 – 48h de la plasarea comenzii. EVCheck nu se face responsabila pentru eventualele intarzieri ale coletelor, fiind exonerata de orice vina in acest sens prin contractele comerciale incheiate cu furnizorii de servicii de curierat respectiv. Cele survenite din cauza EVCheck vor fi anuntate din timp cumparatorului.

Cheltuielile de transport pentru comenzile livrate prin curier sunt suportate de către beneficiar, variind in functie de greutatea coletului. 

RETUR

Renuntarea la cumparare reprezinta un serviciu gratuit oferit clientilor EVCheck.

Prin acest serviciu, clientii pot returna gratuit in termen de 14 zile calendaristice produsele cumparate de pe www.evcheck.ro, conform Termenilor si Conditiilor.

Acest serviciu nu afecteaza dreptul de retragere prevazut de O.U.G. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, pentru contractele incheiate la distanta.

Clientii care renunta la cumparare, solicitand returul unui produs, se vor supune regulilor prezentului Regulament, acceptandu-l in integralitate.

Acestia pot fi persoane fizice  sau persoane juridice care au achizitionat produsede pe evcheck.ro, fiind titularii facturii sau ai bonului fiscal (persoane fizice) sau reprezentantii persoanei juridice titulare a facturii fiscale.

In cazul contractelor de prestari servicii incheiate in magazinul EVCheck, odata ce serviciul comandat/achizitionat a fost integral prestat (de exemplu, produsul a fost instalat, reparat, curatat etc), contractul de prestari servicii se considera complet executat, iar consumatorul nu mai poate solicita restituirea platii efectuate. Orice alt seriviciu solicitat separat / suplimentar reprezinta un serviciu separat si va fi efectuat la solicitarea expresa a clientului, contra-cost. In situatia in care serviciul a fost achizitionat de pe evcheck.ro, consumatorul isi pierde dreptul de retragere prevazut de legislatia in vigoare, odata ce serviciul comandat a fost prestat.

Cum puteti returna produsele achizitionate de la Evcheck?

Produsele cumparate de pe EVCheck.ro pot fi returnate  in termen de 14 zile calendaristice:

  • in magazinul din str. Avrig nr 14, Bucuresti, cumparatorul predand personal produsul unui reprezentant,
  • prin completarea Formularului de Retur afisat pe site sau
  • declaratie neechivoca in care cumparatorul isi exprima decizia de retragere din contract, a carei primire va fi confirmata (email).

Termenul de 14 zile calendaristice se calculeaza:

  • de la data cumpararii produsului;
  • de la data livrarii produsului in cazul in care produsul a fost achizitionat de pe www.evcheck.ro; in cazul unei comenzi care contine mai multe produse, termenul de 14 zile calendaristice se calculeaza de la data livrarii ultimului produs din comanda.

Cumparatorul are dreptul de a se retrage din contractul de vanzare fara a fi nevoit sa justifice decizia si fara a suporta alte costuri.

In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin.

Purtati raspunderea pentru orice eventuala diminuare a valorii produselor, daca in urma verificarii conformitatii, proprietatilor si functionalitatii produselor se dovedeste ca aceasta devalorizare a fost cauzata de manipularea necorespunzatoare de catre dvs.

Conditiile referitoare la produsul returnat

Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat:

  • Sa aiba toate componentele, accesoriile, inclusiv manual de utilizare si certificate de garantie;
  • Produsul trebuie sa fie returnat in conditii de siguranta, in ambalajul original pentru a se evita deteriorarea acestuia la manipulare si/sau transport.

Produse care nu sunt acceptate la retur

  • Servicii care au fost comandate de client si au fost executate cu acordul acestuia;
  • Software, licente desigilate (Sisteme de operare, aplicatii, etc.), jocuri desigilate;
  • Imprimante/multifunctionale/aparate de fax care au cartusele/tonerele desigilate;
  • Produse aduse pe comenzi speciale ferme pentru a carei furnizare a fost nevoie de plata in avans;
  • Acumulatori, piese electronice (accelerometre, controllere, senzori, motoare) care la instalarea necorespunzatoare ar putea sa se arda, cauciucuri, camere;
  • Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, EVCheck isi rezerva dreptul de a solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand. 
  • In cazul vehiculelor electrice, in situatia in care se constata ca distanta parcursa de cumparatorul, persoana fizica, depaseste limita maxima stabilita de 5 km, pretul pentru returnarea produsului se va face prin diferenta valorica intr-un procent cuprins intre 10%-90% din pretul de nou a produsului.
  • Daca au fost achizitionate mai multe produse din acelasi model, se accepta retur doar daca unul singur a fost desigilat sau dezambalat;
  • In cazul mai multor produse achizitionate printr-un credit, nu se va putea face returul unui singur produs, ci doar un retur integral, al tuturor produselor.
  • In cazul in care se returneaza un produs dintr-un pachet promotional se va returna diferenta dintre pretul de baza si cel promotional al produsului returnat.

3.   Exercitarea dreptului de retragere

Consumatorul informeaza EVCheck cu privire la decizia de retragere din contract prin completarea Formularului de Retur disponibil pe site sau poate returna produsul personal in magazin.

Pentru produsele pentru care solicitarea de retur s-a facut prin Formularul de Retur de pe site, in termen de maxim 24h de la transmiterea notificarii, cumparatorul va primi pe e-mail numar de inregistrare si detalii cu privire la solicitarea inaintata. Comunicarea cu clientul se va face in scris pe adresa de e-mail cu care s-a efectuat comanda initiala. Suma aferenta returului se va returna prin transfer in cont bancar transmis de catre client.

Pentru produsele returnate in magazin sunt necesari urmatorii pasi:

Clientul preda produsul in magazin cu toate componentele, accesoriile, inclusiv manuale si certificate de garantie, obligatoriu insotit de factura/ bon fiscal si de dovada platii, in baza unui proces verbal de predare primire.

EVCheck va face o evaluare a starii produsului, inclusiv in ceea ce priveste componentele si accesoriile acestuia. Evaluarea produsului predat in magazin se va face pe loc de catre asistentul de vanzari.

EVCheck va emite o factura de stornare cu valoarea rezultata in urma evaluarii si va rambursa clientului suma respectiva de bani, inclusiv costurile initiale ale livrarii daca au fost suportate de cumparator.

Suma aferenta returului, care figureaza in factura fiscala de stornare, ii va fi rambursata clientului prin aceeasi metoda de plata. In cazul in care clientul a achitat numerar, suma ii va fi rambursata in numerar,  atunci cand returul se face in magazin, in limita plafonului maximal stabilit prin lege, 10.000 lei in cazul persoanelor fizice, respectiv 5.000 lei in cazul persoanelor juridice (masuri pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar” din Legea nr.70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata).

In cazul in care plata comenzii s-a facut cu un card bancar, rambursarea se va face prin aceeasi metoda de plata in cel mult 3 zile de la data la care EVCheck intra in posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul in care EVcheck este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

In situatia returului in magazin, daca clientului opteaza pentru inlocuirea produsului returnat cu un alt produs disponibil la vanzare, clientului i se va rambursa doar diferenta dintre valoarea returului si pretul noului produs (sau, dupa caz, va achita diferenta de bani).

In cat timp va vom restitui suma aferenta returului?

In cazul returului efectuat in magazin, suma aferenta acestuia va fi restituita pe loc, in limita plafonului maximal al platilor in numerar si in limita numerarului disponibil in casierie in ziua returului. 

Termenul se poate prelungi in cazul lipsei de lichiditati, caz in care cumparatorul va fi informat si, cu acordul acestuia, se va stabili o noua data de rambursare a sumei aferenta returului. 

Exceptie fac restituirile prin virament bancar, caz in care se va face in cel mult 3 zile de la data la care EVCheck intra in posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul in care EVCheck este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

Rambursarea sumelor pentru returul online se va face in cel mult 3 zile de la data la care EVCheck intra in posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul in care EVCheck este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

Ziua in care consumatorul isi exercita dreptul de retragere din contract nu se va lua in seama la calculul termenului, iar in cazul in care ultima zi a termenului este o zi nelucratoare, EVCheck va prelungi termenul in mod corespunzator.

Prelucrarea datelor cu caracter personal in scopul efectuarii returului

In cazul in care nu exista neconformitati iar produsele indeplinesc toate conditiile de retur mentionate mai sus, angajatii EVcheck vor proceda la intocmirea documentelor financiar-contabile aplicabile, in conformitate cu prevederile legale (factura de retur/avans, dispozitie de compensare, dispozitie de plata, chitanta). Datele necesare intocmirii documentelor mai sus mentionate fac referire la: nume, prenume, domiciliu, seria si nr. CI, cont bancar, dupa caz. Vom folosi datele cu caracter personal in scopul intocmirii documentelor financiar-contabile, conform dispozitiilor legale in vigoare. In cazul in care dumneavoastra nu doriti sa furnizati aceste date, returnarea produselor nu este posibila chiar daca se incadreaza in conditiile de retur mai sus prezentate, intrucat nu ne putem conforma legislatiei din domeniul fiscal.

Costuri si taxe speciale pentru renuntarea la cumparare: toate costurile sunt suportate de catre EVCheck.

EVCHECK poate refuza colaborarea cu consumatorii care au abuzat de dreptul de a renunta la cumparare. Notificarea acestora se va face anterior impunerii restrictiilor privind vanzarea de produse sau servicii.